Regulament de reclamații

REGULAMENT DE RECLAMAȚII

PAR EXCELLENCE
operator HANAH MARIAH s.r.o.

PREAMBUL

Un defect minor în țesătură, care este marcat și compensat prin adăugarea a 10 cm de material sau o reducere corespunzătoare scăderii a 10 cm de material, nu este considerat defect reclamabil.

Vă rugăm să verificați produsele la primire, înainte de prelucrare.

Reclamațiile nu se aplică în niciun caz pentru produsele care au fost tăiate sau altfel modificate. Nu răspundem pentru defectele cauzate de îngrijirea sau utilizarea necorespunzătoare. Toate informațiile necesare despre compoziție și întreținere se găsesc în catalogul fiecărui articol și în secțiunea de întreținere a materialelor.

Produsele defecte, respectând condițiile menționate mai sus, le vom schimba gratuit. În acest caz, este necesar să ne contactați telefonic imediat după primirea coletului.

1. DISPOZIȚII INTRODUCTIVE

Drepturile cumpărătorului din răspunderea pentru neconformitatea cu contractul de vânzare și răspunderea pentru defectele produselor (denumite în continuare reclamații) trebuie întotdeauna exercitate în conformitate cu acest regulament de reclamații în vigoare, care este parte integrantă a contractului de vânzare între vânzător și cumpărător. Vânzătorul este obligat să informeze cumpărătorul despre conținutul regulamentului de reclamații într-un mod adecvat (afișare în magazin, pe site-ul companiei).

În cazul în care cumpărătorul constată că produsele textile nu sunt conforme cu contractul de vânzare la momentul primirii sau dacă apare un defect la produsele textile, acesta poate depune o reclamație la vânzător.

Nu se poate considera neconformitate cu contractul de vânzare sau defect al produselor textile și nu se poate depune reclamație în cazul în care:

2. DEPUNEREA RECLAMAȚIEI

Cumpărătorul poate depune reclamația la unitatea de afaceri a vânzătorului, care este de asemenea locul de desfășurare a activității comerciale.

Cumpărătorul ar trebui să depună reclamația fără întârziere nejustificată imediat după constatarea defectului, iar la textilele metraj înainte de tăierea acestora.

Pentru depunerea reclamației se poate folosi formularul de reclamație, care poate fi descărcat de aici: FORMULAR DE RECLAMAȚIE

Dacă natura defectului materialului nu permite constatarea acestuia înainte de prelucrarea textilelor metraj, cumpărătorul este obligat să întrerupă prelucrarea ulterioară imediat după constatarea defectului.

În cazul în care cumpărătorul continuă prelucrarea după constatarea defectului și cauzează astfel daune mai extinse, reclamația nu va fi recunoscută.

Reclamația nu va fi de asemenea recunoscută dacă cumpărătorul continuă să utilizeze alte produse după constatarea defectului și cauzează astfel daune mai extinse.

Vânzătorul este obligat să asigure prezența unui angajat autorizat să soluționeze reclamațiile în magazin pe toată durata programului de lucru.

Cumpărătorul este obligat să dovedească că cererea sa de soluționare a reclamației este justificată, adică să prezinte locul și timpul achiziției și prețul produselor textile achiziționate. Cumpărătorul va prezenta documentul de vânzare sau alt mod credibil pentru a demonstra cele de mai sus.

Cumpărătorul este responsabil pentru faptul că produsele textile reclamate sunt predate pentru soluționarea reclamației într-o stare care corespunde principiilor generale de igienă. În caz contrar, vânzătorul are dreptul să refuze soluționarea reclamației. Este totuși necesar să se acorde atenție ca prin întreținere (de exemplu spălare) a produselor textile murdare să nu se schimbe caracterul defectului reclamat.

3. PERIOADA DE GARANȚIE

Termenul pentru depunerea reclamației (perioada de garanție) este de 24 de luni și începe să curgă din momentul primirii produsului de către cumpărător.

Dreptul la reclamație se stinge dacă nu a fost exercitat în perioada de garanție.

Timpul de la momentul depunerii reclamației până la momentul în care cumpărătorul este obligat să ridice produsul după finalizarea reparației nu se include în perioada de garanție.

În cazul schimbării produselor textile, perioada de garanție începe să curgă din nou de la primirea produsului.

Perioada de garanție nu poate fi confundată cu durata de viață a produselor textile, adică perioada în care pot fi utilizate corect și întreținute, având în vedere proprietățile lor, scopul și intensitatea utilizării.

4. SOLUȚIONAREA RECLAMAȚIEI

Vânzătorul este obligat să decidă asupra justificării reclamației imediat, în cazuri mai complicate în termen de 3 zile lucrătoare. În acest termen nu se include timpul necesar pentru evaluarea expertă a defectului.

Vânzătorul este obligat să emită cumpărătorului o confirmare, în care va indica timpul și locul depunerii reclamației, caracteristica defectului reclamat și modalitatea și termenul de soluționare a reclamației.

Reclamația, inclusiv eliminarea defectului, trebuie soluționată fără întârziere nejustificată, cel târziu în termen de 30 de zile de la depunerea reclamației, cu excepția cazului în care cumpărătorul și vânzătorul convin asupra unui termen mai lung. După expirarea acestui termen, cumpărătorul are aceleași drepturi ca și cum ar fi vorba de un defect care nu poate fi eliminat.

Vânzătorul are dreptul de a decide asupra reclamației singur și nu este obligat să respecte cerința cumpărătorului de a evalua justificarea reclamației de către un terț.

Cumpărătorul nu poate, fără acordul vânzătorului, să predea produsul spre reparație unui terț. În acest caz, cumpărătorul pierde dreptul la efectuarea gratuită a reparației.

Cumpărătorul este obligat să ridice produsul la data indicată pe confirmarea de soluționare a reclamației. Dacă cumpărătorul nu ridică produsul în termen de șase luni de la data indicată și a fost invitat cel puțin o dată în această perioadă să ridice produsul, vânzătorul are dreptul să distrugă produsul.

5. NECONFORMITATE CU CONTRACTUL DE VÂNZARE

În cazul în care produsele textile la primirea de către cumpărător nu sunt conforme cu contractul de vânzare, cumpărătorul are dreptul ca vânzătorul să aducă produsul fără întârziere nejustificată și gratuit la starea corespunzătoare contractului de vânzare, fie prin schimbarea produsului, fie prin repararea acestuia, conform cerințelor cumpărătorului.

Dacă această modalitate nu este posibilă, cumpărătorul poate solicita o reducere corespunzătoare a prețului produsului sau poate rezilia contractul. Aceasta nu se aplică dacă cumpărătorul știa despre neconformitatea cu contractul de vânzare sau a cauzat-o el însuși.

O neconformitate cu contractul de vânzare care se manifestă în termen de șase luni de la primirea produsului se consideră că există deja la momentul primirii, dacă nu contravine naturii produselor textile sau dacă nu se dovedește contrariul.

6. DEFECTE REMEDIABILE

Defectele a căror eliminare nu afectează aspectul, funcția și calitatea produselor textile și care pot fi remediate în termenul stabilit sunt defecte remediabile. Evaluarea naturii defectului revine vânzătorului.

În acest caz, vânzătorul este obligat să elimine defectul fără întârziere nejustificată și să repare produsul gratuit.

Cumpărătorul poate solicita schimbarea produsului doar în cazul în care acest lucru nu este disproportionat față de natura defectului.

Dacă modalitatea menționată anterior nu este posibilă, cumpărătorul poate solicita o reducere corespunzătoare a prețului produsului sau poate rezilia contractul de vânzare.

În cazul în care același defect remediabil apare la produsele textile după cel puțin două reparații anterioare sau dacă apar simultan cel puțin trei defecte remediabile, cumpărătorul are aceleași drepturi ca și cum ar fi vorba de un defect neremediabil.

7. DEFECTE NEREMEDIABILE

Defectele care nu pot fi remediate și care împiedică utilizarea corespunzătoare a produselor textile sunt defecte neremediabile.

În acest caz, cumpărătorul are dreptul de a solicita schimbarea produsului sau, dacă acest lucru nu este posibil, să rezilieze contractul (cumpărătorul returnează produsul defect și primește înapoi prețul de achiziție).

În cazul unui alt defect neremediabil al produsului, care însă nu împiedică utilizarea acestuia, cumpărătorul are dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului produselor textile.

8. PRODUSE VÂNDUTE LA PREȚURI REDUSE

Produsele care au defecte ce nu împiedică utilizarea acestora în scopul destinat trebuie vândute doar la prețuri reduse. Vânzătorul este obligat să informeze cumpărătorul că produsul are un defect și să precizeze despre ce defect este vorba. Vânzătorul nu răspunde pentru defectele produselor pentru care a fost stabilit un preț mai mic.

În cazul în care apare un defect ascuns la produsele vândute la preț redus, care împiedică utilizarea lor din punct de vedere funcțional pentru scopul destinat, cumpărătorul are dreptul de a reclama produsul în conformitate cu articolele 2, 3, 4, 5, 6 și 7 din acest regulament de reclamații.

Dacă apare la produsele vândute la preț redus un alt defect neremediabil, care însă nu împiedică utilizarea în scopul destinat, cumpărătorul are dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului produsului. La textilele metraj, cumpărătorul are dreptul pentru fiecare defect la adăugarea gratuită a 10 cm de material sau la o reducere a prețului pentru metrajul solicitat cu o sumă echivalentă cu prețul a 10 cm de produs.

9. SOLUȚIONAREA LITIGIILOR

În cazul în care vânzătorul respinge reclamația ca fiind nejustificată sau apare un alt litigiu în timpul procesului de reclamație, cumpărătorul are dreptul să se adreseze unui expert din domeniul textil și să solicite o opinie privind justificarea reclamației.

În cazul în care opinia expertului menționată mai sus nu este recunoscută de către vânzător sau vânzătorul prezintă o opinie cu un verdict diferit, ambele părți au dreptul să se adreseze instanței competente.

Regulamentul de reclamații este valabil din data de: 1.1. 2021